Jaguar’ın motor sporlarındaki uzun ve etkileyici geçmişi, yıllar boyunca her Jaguar otomobilinin karakterini şekillendiren temel ilham kaynağı oldu. Formula E’de rekabet etmeye devam ederek bu mirası yalnızca yaşatmıyor, aynı zamanda elektrikli Jaguar modellerinin geleceğine yön veren teknolojilerin temelini de atıyoruz.












Tarih: 2023-2024
Azami Hız: 320 km/sa
Batarya Kapasitesi: 47 kWsa
Güç: 350 kW, 470 bhp'ye eşdeğer
Bilgi: Jaguar I-TYPE 6, şimdiye kadar tasarlanmış en gelişmiş ve verimli elektrikli Jaguar yarış otomobilidir. Rejeneratif fren sistemi o kadar güçlüdür ki araçta geleneksel arka frenlere artık yer verilmemiştir.











2021–2022 – FORMULA E
Jaguar I-TYPE 5, şirket içerisinde geliştirilen, verimlilik artışına ve ağırlığın azaltılmasına odaklanan son teknoloji ürünü bir güç aktarım elemanına sahipti. 2022 sezonunda Jaguar I-TYPE 5, 4 zafer, 7 podyum derecesi ve Monaco'da bir pol pozisyonu kazandı. Mitch Evans ise Roma’da çifte galibiyetle tarih yazdı.

2023-2024 – FORMULA E
Jaguar I-TYPE 6, hem ön hem de arka güç aktarım elemanlarına sahip yapısıyla rejeneratif kapasiteyi iki katına çıkaran ve bu sayede arka frenlere ihtiyaç duymayan ilk FIA Formula E otomobilidir. Jaguar TCS Racing, 2023 ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nda güçlü bir performans sergiledi. Sezon boyunca 11 podyum, 4 zafer ve 3 pol pozisyonu elde eden takım, 292 puanla şampiyonayı 2. sırada tamamladı.


