Bir Jaguar yarış aracının üstten görünümü.

Yarışçı Genleri

Jaguar’ın köklü motor sporları mirasının merkezinde daima inovasyon yer aldı. Yıllar boyunca yarış pistlerinde mümkün olanı yeniden yorumladık ve bu birikimi yollarda sizinle buluşturduk.

Jaguar’ın motor sporlarındaki uzun ve etkileyici geçmişi, yıllar boyunca her Jaguar otomobilinin karakterini şekillendiren temel ilham kaynağı oldu. Formula E’de rekabet etmeye devam ederek bu mirası yalnızca yaşatmıyor, aynı zamanda elektrikli Jaguar modellerinin geleceğine yön veren teknolojilerin temelini de atıyoruz.

Yarış Otomobillerimiz

Jaguar XK120

Jaguar XK120

Tarih: 1948 - 1954
Azami Hız: 200,5 km/sa
Motor kapasitesi: 3.442 cc / 201 ci
Güç: 160 bhp / 119 kW
Bilgi: XK120, pazara sunulduğunda dünyanın en hızlı seri üretim otomobili oldu.
Jaguar C-TYPE

Jaguar C-TYPE

Tarih: 1951 - 1953
Azami Hız: 231,7 km/sa
Motor kapasitesi: 3.442 cc / 210 ci
Güç: 207 bhp / 154 kW
Bilgi: C-Type disk frenleri otomotiv sektöründe standart haline geldi.
Jaguar D-TYPE

Jaguar D-TYPE

Tarih: 1954 - 1957
Azami Hız: 260,7 km/sa
Motor kapasitesi: 3.442 cc / 210 ci
Güç: 250 bhp / 186 kW
Bilgi: D-Type, 1955, 1956 ve 1957 yıllarında yapılan Le Mans yarışlarını kazandı.
Jaguar XJS

Jaguar XJS

Tarih: 1975 - 1996
Azami Hız: 246,2 km/sa
Motor kapasitesi: 4.235 cc / 258 ci
Güç: 285 bhp / 212 kW
Bilgi: XJS, 1983 Spa 24 Saat yarışını kazandı.
Jaguar XJR

Jaguar XJR

Tarih: 1983 - 1991
Azami Hız: 368,5 km/sa
Motor kapasitesi: 6.995 cc / 426 ci
Güç: 750 bhp / 559 kW
Bilgi: XJR-12, 1990 yılında Le Mans'ta birinciliği ve ikinciliği kazandı.
JAGUAR FORMULA 1 - R2 & R3

Jaguar R1 – R5

Tarih: 2000 - 2004
Azami Hız: 312,2 km/sa
Motor kapasitesi: 2.998 cc / 464 ci
Güç: 770 bhp / 574 kW
Bilgi: Eddie Irvine ve Mark Webber, Jaguar'ın F1 takımında yarıştı.
JAGUAR Formula E I-TYPE 1

Jaguar I-TYPE 1

Tarih: 2016 - 2017
Azami Hız: 225,3 km/sa ile sınırlı
Motor kapasitesi: Geçerli değil
Güç: 200 kW, 270 bhp'ye eşdeğer
Bilgi: Jaguar, 2016/17 Formula E 3. sezonda yarış pistlerine geri döndü.
Jaguar I-TYPE 2

Jaguar I-TYPE 2

Tarih: 2017 - 2018
Azami Hız: 225,3 km/sa ile sınırlı
Motor kapasitesi: Geçerli değil
Güç: 200 kW, 270 bhp'ye eşdeğer
Bilgi: Jaguar, 2017/18 Sezon 4’te Jaguar I-TYPE 2 ile ilk podyumunu ve ilk pol pozisyonunu kazanarak önemli bir dönüm noktasına ulaştı.
Jaguar I-TYPE 3

Jaguar I-TYPE 3

Tarih: 2018 - 2019
Azami Hız: 250 km/sa
Batarya kapasitesi: 52 kWsa
Güç: 250 kW, 335 bhp'ye eşdeğer
Bilgi: Jaguar I-TYPE 3, 2019 Roma E-Prix’inde takımın Formula E’deki ilk zaferini kazanarak 1991’den bu yana Jaguar’ın uluslararası motor sporlarındaki ilk galibiyetini sağladı.
Jaguar I-TYPE 4

Jaguar I-TYPE 4

Tarih: 2019 - 2020
Azami Hız: 280 km/sa
Batarya kapasitesi: 52 kWsa
Güç: 250 kW, 335 bhp'ye eşdeğer
Bilgi: Jaguar I-TYPE 4, Jaguar Racing’in şimdiye kadar ürettiği en hafif ve verimli güç aktarım sistemine sahip araç olarak Mexico City’de rahat bir zafer kazanırken, Santiago’da pol pozisyonu ve podyumla sezona damgasını vurdu.
Jaguar I-TYPE 5

Jaguar I-TYPE 5

Tarih: 2021 – 2022
Azami Hız: 280 km/sa
Batarya Kapasitesi: 54 kWsa
Güç: 250 kW, 335 bhp’ye eşdeğer
Bilgi: Jaguar I-TYPE 5’in güç aktarım elemanı, yüksek iletkenlikli 24 karat altın içeren son teknoloji invertörle Jaguar bünyesinde geliştirildi.
Jaguar I-TYPE 6

Jaguar I-TYPE 6

Tarih: 2023-2024
Azami Hız: 320 km/sa
Batarya Kapasitesi: 47 kWsa
Güç: 350 kW, 470 bhp'ye eşdeğer

Bilgi: Jaguar I-TYPE 6, şimdiye kadar tasarlanmış en gelişmiş ve verimli elektrikli Jaguar yarış otomobilidir. Rejeneratif fren sistemi o kadar güçlüdür ki araçta geleneksel arka frenlere artık yer verilmemiştir.

Yarış Tarihindeki Dönüm Noktalarımız

Jaguar XK120

Jaguar XK120

1948-1954 – SILVERSTONE & LE MANS

Jaguar’ın devrim niteliğindeki XK motorunun kullanıldığı yepyeni bir spor otomobil olan XK120, o dönemde dünyanın en hızlı seri üretim otomobili olmayı başardı. 1949 yılında Silverstone yarışını birincilikle tamamlayan XK120, bir sonraki yıl üç XK120 modeli Le Mans yarışında ilk kez piste çıktı. Bu, otomobil yarışlarında yeni bir dönemin başlangıcı oldu.
Jaguar C-TYPE

Jaguar C-TYPE

1951-1953 – LE MANS

1951 yılında Jaguar’da çalışmaya başlayan uçak mühendisi Malcolm Sayer, havacılık disiplinini ve mükemmellik anlayışını da beraberinde şirkete taşıdı. Jaguar ailesine ilk katkısı C-Type, Le Mans yarışında birincilik kazanırken ve ikinci pilot Stirling Moss ise tur rekoru kırdı. C-Type, 1953 yılında Le Mans yarışında tekrar zafer kazanırken ilk dört sıranın üçünü C-Type modelleri paylaşıyordu.
Jaguar D-TYPE

Jaguar D-TYPE

1954-1957 – LE MANS

1954 yılında kötü hava koşulları, 274 km/sa gibi çarpıcı bir azami hız kaydeden D-Type’ın Le Mans yarışında zafer kazanmasına engel oldu. Bununla birlikte, aerodinamik açıdan üstün otomobil 1955, 1956 ve 1957 yıllarında zafere ulaşırken aynı zamanda 1957’de ilk altı sıranın beşini elde etmeyi başardı. D-Type, bugüne kadar tasarlanmış en başarılı yarış otomobillerinden biri olmaya devam ediyor.
Jaguar XJS

Jaguar XJS

1975-1996 – ETCC VE SPA 24 SAAT YARIŞI

1982 yılında TWR çatısı altında, İngiliz yarış pilotu Tom Walkinshaw, V12 XJS’lerden oluşan takımıyla Avrupa Touring Otomobil Şampiyonası’na katıldı ve zaferler elde etmeyi başardı. Walkinshaw, 1984’te hem ETCC Sürücüler Şampiyonası’nı kazandı hem de prestijli Spa 24 Saat Yarışı'nda birinci oldu.
Jaguar XJR-9

Jaguar XJR-9

1983-1991 – DAYTONA 24 SAAT YARIŞI & LE MANS

1988 model XJR-9 da dahil olmak üzere kapalı kokpitli XJR otomobiller, uzun mesafe dayanıklılık yarışlarında ne kadar güçlü olduklarını kanıtladı. V12 motorlu bu süper otomobil, önce Daytona 24 Saat Yarışı’nda zafere ulaştı. Ardından Le Mans yarışında da birinciliği elde etti. Bu zaferle birlikte pilot Martin Brundle Sürücüler Şampiyonası’nı, Jaguar ise Üreticiler Şampiyonası’nı kazandı.
JAGUAR R1’den R5’e

JAGUAR R1’den R5’e

2000-2004 – FORMULA 1

Jaguar’ın Formula 1’e girişiyle takıma katılan eski Ferrari pilotu Eddie Irvine, görev aldığı süre boyunca birçok podyum derecesi kazandı. Takım ayrıca, Avustralyalı ünlü pilot Mark Webber için bir eğitim alanı anlamına geliyordu. Ford’un sahibi olduğu ve mühendisliğini yaptığı Jaguar, her biri Cosworth V10 motora sahip üç otomobil geliştirdi.
JAGUAR I‑TYPE 1

Jaguar I-TYPE 1

2016 – FORMULA E

Yarış geleneğimizden ilham alan, deneyimli yarış mühendisleri ve başarılı teknisyenlerden oluşan bir ekiple desteklenen Jaguar Racing ve I-TYPE 1, cesur, rekabetçi ve yarışa hazır karakteriyle Formula E’ye katıldı.
JAGUAR I-TYPE 2

Jaguar I-TYPE 2

2017 - FORMULA E

Jaguar I-TYPE 2’nin tanıtımı ile Jaguar Racing, birçok yarışta ilk ona girmeyi başararak o güne kadarki en başarılı Formula E sezonunu geçirdi. Zorlu şehir pistleri için üretilen Jaguar I-TYPE 2, 270BG (200 kW) kapasitesi ile 0’dan 100 km/sa'e yalnızca 2,9 saniyede ulaşmayı başarıyordu.
JAGUAR I-TYPE 3

Jaguar I-TYPE 3

2018-2019 – FORMULA E

Jaguar I-TYPE 3, Yeni Zelandalı pilot Mitch Evans ile birlikte Nisan 2019’da Roma E-Prix yarışı ile ilk ABB FIA Formula E galibiyetini alıp Jaguar’a 1991 yılından bu yana ilk uluslararası motor sporları zaferini yaşatarak Panasonic Jaguar Racing adına tarih yazdı.
JAGUAR I-TYPE 4

Jaguar I-TYPE 4

2019-2020 – FORMULA E

Jaguar I-TYPE 4, Jaguar Racing’in o güne kadar geliştirdiği en hafif ve en verimli güç aktarım sistemine sahipti ve 280 km/sa azami hıza ulaşabiliyordu. Model, Mexico City’de net bir galibiyet aldı; Santiago’da ise pol pozisyonu ve podyum derecesi elde etti. Sezon, Almanya’daki tarihi Berlin Tempelhof Havaalanı’nda kurulan özel pistte, 9 gün boyunca gerçekleşen 6 yarışla tamamlandı. Panasonic Jaguar Racing, sezonu Takımlar Şampiyonası’nda 7. sırada bitirerek önemli bir başarıya imza attı.
Jaguar I-TYPE 5

Jaguar I-TYPE 5

2021–2022 – FORMULA E


Jaguar I-TYPE 5, şirket içerisinde geliştirilen, verimlilik artışına ve ağırlığın azaltılmasına odaklanan son teknoloji ürünü bir güç aktarım elemanına sahipti. 2022 sezonunda Jaguar I-TYPE 5, 4 zafer, 7 podyum derecesi ve Monaco'da bir pol pozisyonu kazandı. Mitch Evans ise Roma’da çifte galibiyetle tarih yazdı.

Jaguar I-TYPE 6

Jaguar I-TYPE 6

2023-2024 – FORMULA E


Jaguar I-TYPE 6, hem ön hem de arka güç aktarım elemanlarına sahip yapısıyla rejeneratif kapasiteyi iki katına çıkaran ve bu sayede arka frenlere ihtiyaç duymayan ilk FIA Formula E otomobilidir. Jaguar TCS Racing, 2023 ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nda güçlü bir performans sergiledi. Sezon boyunca 11 podyum, 4 zafer ve 3 pol pozisyonu elde eden takım, 292 puanla şampiyonayı 2. sırada tamamladı.

Jaguar I‑TYPE 7

Jaguar I‑TYPE 7

FIA onaylı, en hızlı hızlanan tek koltuklu yarış otomobilleri arasında yer alan Jaguar I-TYPE 7, tamamen yeni güç aktarım sistemi ve dört çeker yapısıyla piste çıkıyor. Son teknoloji bu yapı sayesinde 0-100 km/sa hızlanmasını yalnızca 1,86 saniyede tamamlıyor.

Keşfetmeye Devam Edin

Ön kanadı ve sponsor logolarını gösteren Jaguar yarış aracının önden görünümü.

Yarış Takvimi

Yarış heyecanını kaçırmayın. 2024/2025 ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası'ndaki en yeni tüm yarışları ve etkinlikleri görün.
Jaguar yarış aracının üstten görünümü.

İş Ortaklarımız

Yeniliklere birlikte imza atıyoruz. Zafere birlikte ulaşıyoruz. 2024/2025 ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası sezonu için iş ortaklarımızla tanışın.
Siyah ve beyaz bir Jaguar yarış aracının yan görünümü.

YARIŞ MERKEZİ

Jaguar’ın son teknoloji Formula E inovasyonlarını, en yeni elektrikli yarış otomobillerini ve bizi şampiyonluk mücadelesinin merkezine taşıyan ekibi yakından tanıyın.